pip یکی از کتابخانه های کاربردی پایتونه که به نصب آسان فایل های whl کتابخانه های دیگر کمک می کند. به این صورت که با فراخواندن pip در cmd ویندوزتان و سپس فایل python wheel کتابخونه ی موردنظرتون آن را نصب کنید.

امسال پایه ی نهمی ها باید از pygame استفاده کنند. این کتابخانه ی ساخت بازی در پایتون تنها تا ورژن 3.3 پایتون دارای نصب کننده ی exeی ویندوزی است (از همون ها که اینقدر next می زنی تا نصب شه :| ). بنابر این تعدادی از بچه ها که پایتون 3.4 و 3.5 دارند مجبورند یا پایتون قدیمیتر نصب کنند یا اینکه pip نصب کنند که در اینصورت برای نصب بقیه کتابخانه ی اضافی پایتون هم کارشون راحت می شود.

لینک مستقیم قطعه کد نصب کننده pip

برای نصب pip کد بالا را دانلود کنید. بعد بدون این که کاری داشته باشید که کد چی هست و چی کار می کنه (مگه فضولید!؟) F5 بزنید تا pip پس از دقایقی دانلود و روی کامپیوترتون نصب بشه.

آموزش نصب pygame پس از نصب pip

 باید ابتدا فایل whl پایگیم را دانلود کنید (نسخه ی 32 بیتی برای پایتون 3.4، نسخه ی 64 بیتی برای پایتون 3.4، نسخه ی 32بیتی برای پایتون 3.5، نسخه ی 64بیتی برای پایتون 3.5)

سپس در cmd دستور زیر را بنویسید: (برای رفتن به cmd ابتدا پنجره+R را بزنید سپس بنویسید cmd و Enter بزنید)

pip install wheel

*دستور بالا Wheel pakage را روی کامپیوتر شما نصب می کند پس دفعه ی بعد برای استفاده از فایل های wheel نیازی به نصب دوباره Wheel pakage نیست.

بعد از pip install آدرس فایل Wheel رو وارد کنید. 

pip install address